عکاس خودش عکاس است نه دوربینش!!! نوشتۀ: patrick-del-rosario

تجهیزات عکاسی با کیفیت، به تنهایی باعث نمی‌شوند عکاس خوبی شوید. این چیزی است که حرفه‌ای‌ها به شما می‌‌گویند. برای ثبت عکس‌های خوب بیش از آنچه در مورد تجهیزات می‌توان صحبت کرد، صحبت وجود دارد.

حتی امروزه نیز به زیبایی عکس‌های آنسل آدامز که 60 ـ 70 سال پیش گرفته شدند، نگاه می‌کنیم؛ پیش از آن که بسیاری از پیشرفت‌‌های امروزی عکاسی را به رسانه‌ای عمومی تبدیل کند. آیا به این عکس‌ها «هنر» اطلاق می‌شود؟ البته. آیا به تجهیزات پیشرفته و مدرن ثبت شدند؟ به هیچ عنوان.

چیزی که بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کند، دانش شما از المان‌هایی است که عکسی خوب ایجاد می‌کنند؛ آشنایی با نور، فکوس، عمق میدان، نورسنجی و ترکیب‌بندی خوب.
اگر عکس‌های خوب می‌گیرید، این کار را با تلفن همراه نیز می‌توانید انجام دهید و نتیجۀ آن می‌تواند از کسی که از نیکون D3X یا لایکا استفاده می‌کند، بهتر باشد. عکس‌های متقاعدکننده از الهام نشأت می‌گیرند، و نه از تجهیزات. دقیقاً همانطوری که یک پیانیست خوب می‌تواند با بالدوین گراند تا ارزان‌ترین پیانو بنوازد، یک هنرمند می‌تواند با کمترین تجهیزات عکس-هایی خارق‌العاده خلق کند. از آنجایی که او یک هنرمند است، می‌تواند با تکنولوژی و توانایی برای اصلاح و بهبود، می‌تواند با ساده‌ترین دوربین بهترین عکس‌ها را بگیرد.

"Ansel Easton Adams"

این دوربین نیست که عکس می‌گیرد، بلکه عکاس است که این کار را انجام می‌دهد. تجهیزات با کیفیت گرفتن عکس را تسهیل می‌کنند، اما فقدان خلاقیت را جبران نمی‌کند. دوربین تصورات شما را می‌گیرد. بدون آن قادر یه این کار نیستید.
تنها در مورد دوربین اینطور نیست. کیفیت لنز هم برای کیفیت عکسی که گرفته می‌شود، کاری نمی‌کند. ارنست هاس (Ernst Haas)، به عنوان عکاسی معتبر می‌گوید: دوربین‌های تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کنند. همۀ آنها فقط آنچه را شما می‌بینید ثبت می‌کنند. اما، آیا می‌بینید؟

وقتی از او در مورد این که از کدام لنز واید استفاده می‌کنید، پرسید: «بهترین لنز واید؟ دو قدم عقب بروید و به دنبال «آهان» بگردید.
مزیت تجهیزات گرانقیمت سرعت و سادگی است و نه کیفیت. هر چه زمان بیشتری برای تجهیزات صرف کنید، برای یادگیری این که چه چیزی واقعاً مهم است، زمان کمتری دارید. مانند این که برای خلق یک رمان، دستگاه ماشین‌نویسی یا کیبورد کامپیوتر مهم نیستند. در مورد عکاسی هم همین‌طور است.


آنسل آدامز گفته است: زمان و سرمایۀ خود را صرف یادگیری هنر و عکاسی کنید. تنها جزء مهم دوربین، دوازده اینچ عقب‌تر از آن قرار دارد.!!!!!!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:عکس، هنر عکاسی، مهران دادخواهی پور، عکاس, | 15:8 | نویسنده : مهران دادخواهی پور |